Askungen! Askungen!

Den här veckan har Adi lov, så istället för att gå i skolan spenderar han timmarna mellan 9 och 13 i skolan(!) på karate. Ellervaddetnuärdomgörförnågot. Så jag avnjuter just nu min sista timme av frihet, det blir inget mer slappande för min del fram till på torsdag. Nästa torsdag.

Efter det att jag avslutat med Adi har jag nämligen lovat att gå en "långpromenad" med en annan svensk au pair som bor alldeles i närheten, och sen måste jag duscha och sova.
På torsdagen har jag lovat att vara barnvakt istället för en annan au pair-kompis som ska skriva prov mellan 9-13, vilket betyder att jag på något magiskt vis ska trolla med tiderna och springa runt med två små barn när jag ska hämta och lämna Adi vid karaten.
Och som om inte det vore nog måste jag underhålla sagda barn mellan 9-13 och samtidigt under dagen klämma in strykning av mina kläder, städning av huset, besök från familjens kokerska och män som ska komma hit med familjens nya monsterkylskåp. Samt hämta upp Adi från skolan och ev. fortsätta leka med tidigare nämnda barn + au pair. Och eftersom jag ska upp okristligt tidigt på fredag morgon så måste jag gå och lägga mig tidigt.

Och jag har inte packat än.

Tack och lov att jag har nya hörlurar till min mp3-spelare.


På det här viset är det definitivt mycket mer sport.


xxx


Kommentarer
Postat av: Jörgen

STOCKHOLM leder omröstningen på TheGuide om vilken som är SVERIGES FINASTE STAD!
Ska det vara så? In och rösta, och be dina kompisar göra detsamma...

Postat av: Anna

Alltså, vi får nog göra en gemensam insats snart och "ta hand om" den där jävla Jörgen. Jag har en del förslag på hur. Are you game?

2007-05-30 @ 20:10:18
URL: http://annasord.blogg.se
Postat av: Emilie

barn är hemska och Jörgen med!
Tänke om det är Jörgen? :S SKRÄCK!

2007-05-31 @ 17:00:57
Postat av: Jon

Alltså...
Nånstans mellan barn nummer fyra och karaten så tappade jag bort mig.
Ska grunna lite till tror jag :D:D
haha

2007-06-13 @ 00:24:46
URL: http://www.thym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback