Fredagen den 11

Idag är det fredagen den 11 maj, aka. dagen då N. kommer hem från sin två dagar långa konferens i Birmingham, a.k.a. sista dagen jag kan sitta vid datorn ostört på ett tag, a.k.a  första dagen då familjens nyanställda kokerska kommer.

Ja, ni läste rätt. Kokerska.

Hon kommer enligt A. (mamman i familjen) från Sri Lanka, talar ett indiskt språk som ingen i hushållet begriper samt italienska. Däremot ska hon tydligen "förstå" engelska, och hennes man ska följa med ibland för att tolka. Kokerskan ska komma på förmiddagarna eller eftermiddagarna och laga mat så att det räcker i två dagar. Maten ska sen ställas in i kylskåpet, och sen, tja, ätas upp.

S-p-ä-n-n-a-n-d-e.

Jag lovar att uppdatera, om jag lever då... Nu ska jag trotsa det engelska vädret och beväpnad med paraply och Adis regnkappa ge mig ut för att hämta hem min protégé ifrån skolan!


xxx (Ja, jag vet att det är "cheesy", men JAG TÄNKER UNDERTECKNA SÅ ÄNDÅ.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback