Linser

Pappan i familjen jobbar för tillfället natt. Det kunde han ju kanske få lite sympati för, om det inte vore för det faktum att han då istället för att arbeta sin flitiga läkarrumpa av på ett sjukhus, placerar sagda läkarrumpa lite överallt i huset. Och det här är inte ett stort hus. Våra rumpor vill ofta sitta på samma ställen.

Nu råkar det dock vara så att digitaltv-boxen, även känd som Familjen Ys Morgon/Dag/Kvällsunderhållning, är borta. Detta på grund utav ett missförstånd med Virgin Media - eller det är i allafall den officiella sanningen... Somliga (andra somliga) menar att det på något vis skulle vara den oskyldiga svenska au pairens fel, men det vill jag passa på och förneka!

I brist på digitaltv-boxen (det vill säga; cricket, mystiska indiska filmer, mystiska indiska musikvideor och mystiska indiska nyheter) beter sig N. (pappan) som en Duracell-kanin. Han har under loppet av tre dagar:

- Rensat(?) och kastat ut en byrå med för mig okänt innehåll.
- Rensat ogräs på framsidan.
- Klippt ner diverse buskar.
- Klippt delar av gräsmattan med röjsåg(!). Men med tanke på att hans son gillar salami på pannkakor är väl ingen speciellt förvånad...?
- Flyttat runt på Adis massiva hög med sällskapsspel och staplat dom fint.
- Plötsligt rotat fram en söt liten videokamera som han börjat fippla med.
- Och håller i skrivande stund på att skruva ihop ett skrivbord...

Allt detta från en man som säger att han inte går längre än till bilen!

Och som en duktig liten värdfamiljspappa har han även gett mig min post --- mina linser! Woho! Hur länge jag hade det föregående paret inne ska vi inte prata om, men Synsam skulle nog kunna ha en Field Day med mina ögon. Tack,
Lensway!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback